Leveranstider inför Jul 2016

Sista minuten - Torsdag den 22:e december   Leverans - Söder om Sundsvall

Beställ senast onsdag klockan 14.00 (Orter med normalt 1 dags leverans) 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden så kort som möjligt.
Väder eller andra oförutsedda händelser som kan orsaka förseningar hos DHL eller Posten rår vi inte över.

Du som är ute i sista minuten och beställer före kl 14.00 på onsdag och bor på fastlandet och söder om Sundsvall bör ha din leverans på torsdag innan julafton.
Detta är dock inget vi garanterar utan vi rekommenderar en viss säkerhetsmarginal. 
Samma villkor gäller för små paket ( upp till 2 kg) till mindre orter och norr om Sundsvall. (Större paket se nedan)

OBS! Vissa udda orter tar någon eller några dagar extra. Här finns DHL:s tidtabell. Kontakta kundtjänst för mer information om du är osäker.

Sista minuten - Tisdag den 20:e december  Leverans - Norr om Sundsvall samt mindre orter

 Beställ senast tisdag den 20:e december klockan 14.00
 Normal leveranstid: 2 arbetsdagar

Normalt sett ska du ha en leverans till DHL Service Point  på 2 arbetsdagar. Det innebär att du ska kunna beställa så sent som tisdagen den 20:e december innan klockan 14.00 för att få ordern innan jul. 

PRESENTKORT KAN BESTÄLLAS ONLINE FÖR LEVERANS SAMMA DAG: SKICKAS VIA MEJL!

Viktiga datum

Alla ordrar skickas spårbart med DHL Service Point eller med Posten för din säkerhet.
Här kan du läsa om DHLs tidtabell till ditt postnummer Ange postnr 633 49 som avsändare.
Här kan du läsa om Postens leveranstid till ditt postnummer Ange postnr 633 49 som avsändare.

Fredag 18:e Beställ senast om du bor  norr om Boden *

Tisdag 20:e

Beställ senast om du bor i norr om Sundsvall *

Onsdag 21:e

Beställ om du är ute i sista minuten och bor på en ort som normalt har en dags leverans med Posten. Mindre varor som bestick, kvarnar, knivar etc som finns i lager. Leverans med Posten.

Här är några tips för att få din order i tid:

 

  • Ange ett fungerande mobilnummer när du lägger din order, kontrollera gärna en extra gång att du har skrivit in rätt
    e-post adress och mobilnummer.
  • Se till att du får spårningsinformation och kollinummer när du lagt din order. Detta ska komma i samband med mailet från oss där vi informerar om att vi har skickat din order från vårt lager. Många kunder missar att fylla i rätt mobilnummer eller e-postadress.

  • Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).

  • Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Posten/DHL? - Kontakta oss direkt!

  • Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan?  Kontakta oss eller kontrollera din spårningsinformation och se om det står där att försändelsen är framme alternativt att Posten har aviserat den.

  • Står det på Posten.se att det redan är framme men du inte har fått någon avi? - Skriv ut spårningsinformationen från Postens hemsida och använd denna för att hämta ut ditt paket.

 

* Till visa mindre orter har DHL inte dagliga turer. Kontakta kundtjänst så kan vi hjälpa till med en lösning.

Kundvagn

Din kundvagn är tom!

Kundtjänst

Kundtjänst
0702 630 795


Öppet: 09.00-17.00 vardagar
Nyheter
SKöTSEL AV SILVERBESTICK
SKÖTSEL AV SILVERBESTICK … läs mer
2014/09/28
LEVERANSTIDER INFöR JUL 2016
Sista minuten - Torsdag den 2 … läs mer
2013/12/08